Kliknij po więcej produktów.
Nie znaleziono produktów.

Aktywność i cisza w pedagogice Marii Montessori

30,00 zł (brutto)
(30,00 zł egz.)
Data dostępności: 2021-12-31
Index:
28
Ulubione1
Dodaj do listy życzeń
Powiązane produkty
Brak elementów
Opis

Wychowanie dla pokoju w pedagogice Marii Montessori

redakcja naukowa: Małgorzata Miksza

format: B5 /  objętość: 144 strony / oprawa miękka, klejona


ISBN 978-83-954450-0-2 



Lekcja ciszy jest niewątpliwie najpiękniejszym wynalazkiem dr Montessori

i całą wartość jej systemu, owocne wyniki

jej dydaktycznych poczynań można przypisać tej lekcji

Helena Łubieńska de Lenval

(...) Potrzeba dyskusji na temat znaczenia ciszy w rozwoju i wychowaniu człowieka jest wyjątkowo aktualna. Człowiek zanurzony we współczesności nierzadko dryfuje pomiędzy logo-, -ikono- i galenosferą… Co jest ważne? Jakie powinny być proporcje tego zanurzenia? Co sprzyja, a co przeszkadza w naszym życiu, abyśmy sensownie z jednej strony aktywnie żyli, z drugiej mieli szansę wyciszenia się i poprzez kontemplację wniknię-cia w samego siebie?

Pedagogika, a w szczególności pedagogika Marii Montessori, próbuje odpowiedzieć na te pytania (...).

dr Małgorzata Miksza

Fragment recenzji

Współczesny człowiekłowiek żyje w ciągłym ruchu i hałasie. Zatem należy się zastanowić, czy cisza, która stanowi przedmiot monografii zatytułowanej „Aktywność i cisza w pedagogice Marii Montessori” pod redakcją Małgorzaty Mikszy może zainteresować Czytelnika zanurzonego w świecie pełnym natarczywych dźwięków, które równocześnie sam wytwarza. Po co mu cisza? I jak rozumieć ciszę? Jak ją odkrywać? Jak wychowywać
do ciszy i przez ciszę? Na te pytania i inne związane z kategorią ciszy rozumianą jako „vita activa – vita completativa” z sukcesem odpowiadają Autorzy tejże publikacji. Jej dodanym walorem jest to, że koncentruje się na ciszy odkrywanej w myśli pedagogicznej Marii Montessori i jej interpretacji. Jest zebraniem w jedną całość założeń teoretycznych i praktycznych. Zatem każdy zainteresowany znajdzie w niej coś dla siebie: praktycy – uzasadnienie swoich działań, teoretycy – praktycznych rozwiązań. Cisza nie jest nudna i nie jest środkiem dyscyplinującym. Cisza jest równocześnie momentem kontemplacji i aktywnym działaniem
.

dr hab. Barbara Surma, prof. AIK












Szczegóły produktu
28

Menu

Ustawienia

Utwórz darmowe konto aby zapisać w ulubionych.

Zarejestruj

Utwórz darmowe konto, aby korzystać z listy życzeń.

Zarejestruj