i twórcze inspiracje w praktyce.Barbara Surma
Pedagogika Montessori-podstawy teoretyczne i twórcze inspiracje w praktyce
autorka: Barbara Surma
format B5 / objętość 234 strony / oprawa miękka, klejona
ISBN: 978-83-927276-0-6
W jakim kierunku rozwinęła się teoria i praktyka pedagogiczna M. Montessori? Czy myśl pedagogiczna M. Montessorii i założenia metodyczne dają możliwości twórczych inspiracji praktycznych? Jakie w tej koncepcji jest miejsce dla twórczego rozwoju nauczyciela i ucznia? Czy współcześnie praktycy pracujący metodą M. Montessori bezkrytycznie trzymają się zasad i założeń opracowanych przez nią prawie sto lat temu? Jak współcześnie współcześnie rozumie się myśl M. Montessori dostosowania sposobu podejścia pedagogicznego do dziecka, mając na uwadze dziecko każdej kultury i epoki?
Na te i na wiele innych pytań stara się odpowiedzieć autorka w swej książce., którą dedykuje studentom pedagogiki i psychologi, nauczycielom wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, katechetom, rodzicom i dzieciom, z którymi praca przynosi jej tak wiele radości
Fragment recenzji:
(...) Autorka, wykorzystując całą dostępną literaturę – głównie w języku włoskim, miała możliwość zweryfikowania wielu, niejednokrotnie błędnych interpretacji, jakie funkcjonowały w odniesieniu do systemu montessoriańskiego. Dzięki tak solidnej analizie czytelnik może nareszcie poznać istotę i założenia tego systemu (...)
Prof. dr hab. Marian Śnieżyński